"Репутація - це гарантія, за яку люди платять гроші" - Барух Лев, Школа бізнесу Штерна при Університеті Нью-Йорка.
Важливість ділової репутації для процвітання бізнесу часто недооцінюється. Пов'язано це в т. ч. з тим, що це поняття оповите безліччю помилок. Тому першочергове завдання кожного, хто бажає отримати від репутації вигоду - розібратися, що ж це таке насправді.
Отже, ділова репутація - це громадська оцінка, загальне або широко поширена думка про ділові якості і достоїнства фізичної або юридичної особи. Причому як в ділових колах, так і серед споживачів.
Під діловими якостями мається на увазі здатність не тільки побудувати успішний бізнес, а й ефективно розвивати його. Тому, всупереч розхожій думці, ділова репутація не тотожна іміджу. Це куди більш широке поняття.
При оцінці ділової репутації підприємства можуть враховуватися:
- бренд і торгові марки;
- місце розташування, рід і тривалість діяльності;
- ціннісний потенціал для споживача і клієнтоорієнтованість;
- ефективність управління компанією і фінансові показники;
- професіоналізм менеджменту і персоналу;
- бізнес-напрацювання і ноу-хау;
- мережа ділових зв'язків і клієнтська база;
- сумлінність в ділових відносинах з контрагентами (як партнерами, так і клієнтами) і багато іншого.
Ділова репутація буває позитивною або негативною. Позитивна виражається в довірі контрагентів, в їх впевненості в досягненні прогнозованого результату співпраці. Негативна - навпаки.
Незважаючи на те, що ділова репутація - актив нематеріальний, в довгостроковій перспективі вона може представляти набагато більшу цінність, ніж навіть балансова вартість підприємства.
Більш того, її можна виміряти кількісно. При оцінці вартості підприємства позитивна ділова репутація позначається терміном гудвіл (goodwill), а негативна - бедвілл (badwill). Грубо кажучи, це різниця між ринковою і балансовою вартістю компанії, тобто сукупна вартість всіх нематеріальних активів.
Гудвіл означає, що ринкова вартість підприємства вище балансової. Бедвілл - навпаки, нижче. Від гудвілу до бедвілла не такий вже довгий шлях, тому важливо приділяти цьому питанню значну увагу на постійній основі.
Існує і третій варіант - неврахована репутація. Це коли вона є, але підтвердити це нічим. Ведіть історію обліку репутації, і вам буде, що передати у спадок.
Бездоганною вам ділової репутації і процвітання!